Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije obustavila je potragu za inženjerima koji bi imali zadatak da izrade analizu nove biciklističke saobraćajnice na Mostu slobode.
Najsmešnije je što su upravo priznali da nemaju čak mni stručnjake sposobne da osmisle biciklističku stazu na mostu i procene frekventnost upotrebe, ali nas zato već dve godine ubeđuju da "znaju" kako je most na Šodrošu neophodan.
"Baš me zanima procena saobraćajnog inžinjera kolki će biti promet biciklista"
S obzirom da je:
- rekonsturisan Kamenicki park
- planira se izgradnja i razvoj Miseluka i sirenje grada na sremsku stranu
- sportski biciklisti redovno idu u Frusku goru da treniraju
- alternativna trasa duza za 4-5 kilometara i ima uzbrdicu
- sve vise biciklista koristi elektricne bicikle i el. trotinete koji su sve pristupacniji
- izgradnja biciklisticke infrastrukture podstice rast broja biciklista
Rešenje za kojim tragaš je veoma jednostavno, možda si prekvalifikovan pa ga ne vidiš. Ograničenje brzine smanjiti na 50 km/h i nije potrebna nikakvo odvajanje staze od "drumskog saobraćaja" zato što ga nema.
Kao prvo stalno spominješ, lepljenje, cementiranje...na beton. Preskačeš hidroizolaciju što dokazuje da si laik. Ograda mora i to takva da izdrži nalet vozila sa 80km/h...takve se ne "lepe". Visoki ivičnjaci sa sa mostova izbačeni zakonom odavno zbog katapultiranja vozila preko istih. Ako si prešao preko nekoliko mostova, ne znači da si stručnjak, a tema i problem su prilično kompleksni.
Obavezno bici staza kroz tunel da se uradi sa pešačkom stazom i da biciklisti mogu neometano da idu pravo,a vozila koja skreću desno ka kamenici i dalje da čekaju uz semaforsku signalizaciju.
Evo, tvoj kolega u pameti, @dijasporac, je upravo "projektovao" rešenje koje će prvo vozilo koje ga zakači katapultirati u Dunav. Tako da ipak - prepustimo projektovanje projektantima.
Uveren sa da brojevi licenci, prema novim brojevima, treba da budu:
1. "građevinac" s 341 sa 99% obima i
2. "saobraćajac" s 371 s 1% obima rada od ukupnog obima projekta.
Rotkvarija je u pravu stim da ograda mora biti bar 2 metra i napravljena tako da se deca sa osmuđenim mozgom ne pentraju na nju.Obavezno se mora ostaviti 80 na sat za ostali saobraćaj.Baš me zanima procena saobraćajnog inžinjera kolki će biti promet biciklista .
Takođe se mora napraviti da može da se siđe ili popne iz parka a u tunel nesme biciklista nikako
Награђени мост "Erasmusbrug" у Ротердаму - такође висећи мост, има на неколико места платое - видиковце и широку бициклистичку стазу. Прилагођен потребама људи.
https://www.youtube.com/watch?v=4IPDYzp3fj0
Потребно је исписати флуоресцентну линију по асфалту у зауставној траци (на рачун смањења ширине исте), по њој поставити/анкерисати пластичне - флуоресцентне упозоравајуће стубове - и исећи део заштитне ограде на сремској страни да се приступи - сиђе са моста у Каменички парк. Исечени део ограде продати у старо гвожђе, тај новац предати у буџет града и додати још колико год је потребно ...
Most nije predviđen za biciklistički saobraćaj.
Ukoliko i prođe neki nazovi pametan predlog, staza se mora fizički odvojiti od drumskog saobraćaja postavljanjem zaštitne ograde. To znači bušenje i ankerovanje.
***************
Mnogi mostovi koji su podizani pre 30-50-80 godina nisu bili predvidjeni za biciklisticki saobracaj pa su na kraju ipak osposobljeni.
Ograda izmedju biciklisticke staze i automobilskog saobracaja ne mora da bude u tom vidu koji predstavljas (klasicna metalna ograda), biciklisticka staza moze biti fizicki odvojena ivicnjakom koji se ne ankeruje busenjem vec samo zacemetira na arm-bet,plocu mosta, moze biti odvojena i plasticnim zidovima koji se lepe epoksijem na asfaltnu ili betonsku podlogu, moze biti podignut i betonski zid koji se opet cementira itd. Uostalom, izguglas gomilu raznih resenja po svetu, bas ih ima. Svakodnevno prolazim preko 2 mosta gde su biciklisticke staze "odvojene" samo farbanjem asfaltne kosuljice - automobilisti ne zalaze u biciklisticku stazu jer ih nadzorne kamere na mostovima snimaju i dobijaju zestoku kaznu za nepostovanje saobracajnih oznaka. No u Srbiji je normalno da se propisi krse pa ne sumnjam da bi bilo veselnika koji bi zbog zurbe uskakali i na biciklisticku stazu te je najelegantnije resenje visoki ivicnjak ( iznad 20cm zbog vozaca dzipova) i obavezan video nadzor za snimanje eventualnih prekrsitelja.
U Inzenjerskoj komori Srbije ima tacno 69 inzenjera koji imaju aktivnu (placenu) licencu a odgovaraju za ovaj posao (licence br. 343, 373, 710). Znaci ima ljudi/firmi ali verovatno je raspisana nabavka bila "nevidljiva" tj tacno namenjena FTN.
Most nije predviđen za biciklistički saobraćaj.
Ukoliko i prođe neki nazovi pametan predlog, staza se mora fizički odvojiti od drumskog saobraćaja postavljanjem zaštitne ograde. To znači bušenje i ankerovanje. Na taj način bi se oštetila hidroizolacija između asfaltnih slojeva i arm.betonske ploče koja je iznad čelične konstrukcije mosta. U zavisnosti od debljine arm.beronske ploče možda bi se došlo i do čelične konstrukcije. Na taj način se direktno ugrožava konstrukcija.
Ma važi, mi biciklisti ćemo da idemo 4 km zaobilaznim putem umesto da radimo isto što i prethodnih 40 godina, ali će zato da se razvali čitav jedan deo grada uz reku da bi bećari s Bocki 5 minuta brže stizali u grad. Stvarno ima poremećenih stvorenja među nama...
Grad traga za dipl.ing saobracaja,wauuu bravo majstori graCki. A da odete do pecenjare na janjce ili morske plodove,to bi znali i zmureci ! Kupite gotov projekat od Holadjana,nema boljih od njih sto se tice biciklova i projektovanja infrastrukture za biciklizam, al ne mere,tu su cista posla pa nema sta marnuti,zato sve i ovo stoji !!!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Obustavljena potraga za inženjerima: Još će se čekati analiza biciklističkih staza na Mostu slobode
Gorica Nikolin
gorica@021.rs
Novi Sad
•27.01.2023.
•13:50 > 14:16
Komentari 22
Jelena
Trt
Marko
S obzirom da je:
- rekonsturisan Kamenicki park
- planira se izgradnja i razvoj Miseluka i sirenje grada na sremsku stranu
- sportski biciklisti redovno idu u Frusku goru da treniraju
- alternativna trasa duza za 4-5 kilometara i ima uzbrdicu
- sve vise biciklista koristi elektricne bicikle i el. trotinete koji su sve pristupacniji
- izgradnja biciklisticke infrastrukture podstice rast broja biciklista
broj biciklista moze samo da raste.
Vlada
Rotkvarija
Cubi
Stohadin
@Komša
@dijasporac
1. "građevinac" s 341 sa 99% obima i
2. "saobraćajac" s 371 s 1% obima rada od ukupnog obima projekta.
sasa
Takođe se mora napraviti da može da se siđe ili popne iz parka a u tunel nesme biciklista nikako
Није важно
https://www.youtube.com/watch?v=4IPDYzp3fj0
Потребно је исписати флуоресцентну линију по асфалту у зауставној траци (на рачун смањења ширине исте), по њој поставити/анкерисати пластичне - флуоресцентне упозоравајуће стубове - и исећи део заштитне ограде на сремској страни да се приступи - сиђе са моста у Каменички парк. Исечени део ограде продати у старо гвожђе, тај новац предати у буџет града и додати још колико год је потребно ...
Комша
dijasporac
Ukoliko i prođe neki nazovi pametan predlog, staza se mora fizički odvojiti od drumskog saobraćaja postavljanjem zaštitne ograde. To znači bušenje i ankerovanje.
***************
Mnogi mostovi koji su podizani pre 30-50-80 godina nisu bili predvidjeni za biciklisticki saobracaj pa su na kraju ipak osposobljeni.
Ograda izmedju biciklisticke staze i automobilskog saobracaja ne mora da bude u tom vidu koji predstavljas (klasicna metalna ograda), biciklisticka staza moze biti fizicki odvojena ivicnjakom koji se ne ankeruje busenjem vec samo zacemetira na arm-bet,plocu mosta, moze biti odvojena i plasticnim zidovima koji se lepe epoksijem na asfaltnu ili betonsku podlogu, moze biti podignut i betonski zid koji se opet cementira itd. Uostalom, izguglas gomilu raznih resenja po svetu, bas ih ima. Svakodnevno prolazim preko 2 mosta gde su biciklisticke staze "odvojene" samo farbanjem asfaltne kosuljice - automobilisti ne zalaze u biciklisticku stazu jer ih nadzorne kamere na mostovima snimaju i dobijaju zestoku kaznu za nepostovanje saobracajnih oznaka. No u Srbiji je normalno da se propisi krse pa ne sumnjam da bi bilo veselnika koji bi zbog zurbe uskakali i na biciklisticku stazu te je najelegantnije resenje visoki ivicnjak ( iznad 20cm zbog vozaca dzipova) i obavezan video nadzor za snimanje eventualnih prekrsitelja.
dijasporac
Rotkvarija
Ukoliko i prođe neki nazovi pametan predlog, staza se mora fizički odvojiti od drumskog saobraćaja postavljanjem zaštitne ograde. To znači bušenje i ankerovanje. Na taj način bi se oštetila hidroizolacija između asfaltnih slojeva i arm.betonske ploče koja je iznad čelične konstrukcije mosta. U zavisnosti od debljine arm.beronske ploče možda bi se došlo i do čelične konstrukcije. Na taj način se direktno ugrožava konstrukcija.
@MAP
Antibot
Plaćač poreza
Miki
Vladan
Ma važi, mi biciklisti ćemo da idemo 4 km zaobilaznim putem umesto da radimo isto što i prethodnih 40 godina, ali će zato da se razvali čitav jedan deo grada uz reku da bi bećari s Bocki 5 minuta brže stizali u grad. Stvarno ima poremećenih stvorenja među nama...
Map
Dejan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H